tiistai 28. tammikuuta 2014

Moi

Mää rakaistuin Brisiin. Haluaisin ihan hirveesti mennä takas sinne ja onneks viä varmasti menenkin! :)

En tiiä mikä siinä oli, ehkä se kun meillä oli niin hyvä porukka siellä ja kaupunki tuli ihan tutuksi. Reissun päällä välillä kaipaa jotain tuttua ja turvallista ja semmoseks Brisbane just mulle tuli.
Ollaan tähän mennessä palattu 3 kertaa takas Brisbaneen ja joka kerta tunne on vaa vahvistunut! :) 













Koti.

keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Noosa

Otettiin Katin kanssa vähän takapakkia tän QLD:n alaspäin menon suhteen ja palattiin pari tuntia ylöspäin Noosaan! Edessä oli 5 päivän mittainen miniloma. Anittalla oli jännät paikat, kun näki Brisbanen vilinän jälkeen vähän erilaista maisemaa.. Ja kauan odotetun MEREN! 


Noosaan oli eksyny pari muutakin ja esim. Kaikki hostellit oli täyteen buukattuja. Onneks me oltiin oltu tarpeeks ajoissa liikenteessä ja päästiin just sinne hostellille minne haluttiinkin! :) 

Muut backpackkerit suositteli moneen otteeseen Nomads Noosa -hostellia joten me mentii sinne. Eikä mennä muute enää ikinä!!
Ruuat pöllittiin jääkaapista, housekeepperit tuli aamulla aikasin ja mölötti kovaan ääneen eilisillan tapahtumia, vaikka näki, että huoneissa nukuttiin yms.. 

Nooo, me onneks pärjätään iha missä vaa ku ollaan porukalla :)
Perjantaina saatiin vielä lisävahvistusta kun osa meiän muuta suomiporukkaa pärähti mestoille!! :)

Noosa oli kuin yks kukkula, jonka molemmin puolin alhaalla oli pienet keskustat ja toisessa myös merenranta.

Kaunis paikka, meri lähellä ja muutenkin jotenkin tosi easygoing mesta! 

Noosaan vois helposti mennä toisenkin kerran, mutta ei ehkä kovin pitkäks aikaa.. Ei nimittäin kuitenkaan ihan hirveesti ollu mitään nähtävää tai tekemistä. Vaikkakin mulle passaa hyvin ihan pelkkä rannalla makoilukin :D

Tästä viä vähän kuvia; 


Oltiin iltakävelyllä!


Ihan kivat maisemat! :D


Muut kokeilu surffata, mää ja Anitta ei :D




Oltas menty syömään mutta... Maharaja tuli vastaan :D heh heh hee


Tällä paikalla oli joillakin häät.. Kuin ihana paikka!!!! :)


Perhekuva!


Sunnuntaina olikin si aika taas liikkua ja palattiin takas, kaikkista suurista suunnitelmista huolimatta, lähtöpisteeseen eli Brisbaneen aussisuomiperheen luo.

..ja tuntu kuin ois kotiin tullut! <3


Xx

maanantai 13. tammikuuta 2014

Australia Zoo


Päätettiin lähteä porukalla kattoon mimmone paikka tää paljon puhuttu Australia Zoo oikein on!

Ja onneks lähettiin!! Rakastan sitä kun lähetään porukalla vaan käymää jossain! :)



Junalla matkustettiin jotain puoltoista tuntia ja päästiin pelipaikoille!

 

Oli hauskaa nähä vähä erilaisia eläimiä:)


Toi kroko näytti ihan lelulta.. En kuitenkaa uskaltanu mennä tarkastaan tilannetta :D 


Mentiin zoon omalla junalla Afrikka -osaan. 


 Ja oltiin Kaken kaa innoissaan siitä!
(Takana on myös sarvikuonoja)


Sarvikuono näytti ihan isolta bataatilta! 


Eikö vaa??




 
Siä vaa seeprat ja kirahvit hengas sulassa sovussa! :)


Lähettiin jatkaan matkaa ja kaiken näköstä eläintä sieltä si löytykin.. 





Vompatit oli ihanan laiskoja otuksia!





Noi tiikerin pennut oli niiin sulosia, voi ei <3 18 viikkoisia pienokaisia!
Jotkut pääs silittää niitä.. Oltii vähä kateellisia!!

Jatkettiin eteenpäin ja päästiin aitaukseen  missä hengaili KOALAT JA KENGURUT!! Me päästiin koskeen niihin!!!!! Olin innoissani ku pikkutyttö!! Ja niin oli muutkin! (Pojatkin)




Koalilla ei ollu paljoo ressiä! :D

Ja si ne kengurut...



Toi oli vähän surullisen näkönen.. Voi raukka! 


Aluks vähä pelotti mennä lähelle, kun muistin vaan niiden hullut voimat, mutta ei kauaa :D


.. Pelot voitettua oli pakko ottaa myös selfie kengurun kanssa hehhehe!

Oli ihan sairaan kiva päivä!! Ikimuistoinen päivä hyvässä porukassa! Kiitos kamut<3

Xx

Kolme muskettisoturia!

Puoltoista kuukautta sitten lähettii reissun päälle Katin kanssa ja en vois hetkeekään väittää, että siitä ois niin kauan..

En tiiä miten täällä ajantaju katoaa.. Mulla ei oo ikinä mitää hajua siitä, että mikä päivä on :D oon eläny sunnuntaina keskiviikossa yms.. 

No onneks oltiin sen verran kärryillä, että osattiin lähtee Anittaa vastaan oikeana päivänä! 

Anittan lento laskeutui pari minuuttia kuuden jälkeen aamulla, joka tarkoitti sitä, että me herättiin pitkälti ennen viittä :D


Oltiin hyvissä ajoin kentällä odottamassa ja meitä jännitti niin, että väsymyskin unohtu!

Seisottiin kyltti kädessä 40minuuttia kunnes väsynyt reissunainen saapu! Ja voi sitä iloa.. Tais kaikki vähän itkeäkkin.<3

Anitta pääsi heti ensimmäisenä päivänään nautimaan lämmöstä, sillä sitähän piisas yli 30 astetta!



Tässä vaiheessa Anitta oli löytäny jo hyvän paikan varjosta ;)

Päivän urheilusuoritus saatiin siitä, kun käveltiin rinkkojen kanssa Bunkista X-Baseen. Matka taitaa olla yli kilometrin.. Ei siinä muuten, mitää mutta mun rinkka on jostain syystä täyttyny matkan aikana ja se on saavuttanu ihan mukavan elopainon ja koko matka on ylämäkeä.... Ja se helle!

Mutta kolme muskettisoturia ny pystyy ihan mihin vaan!!! <3


Xx
 



Tervetuloa vuosi 2014!

Tutustuttiin Agnes Waterillä Michelle -nimiseen hollantilaiseen tyttöön joka otti meihin yhteyttä ja kerto tulevansa juhlimaan uutta vuotta Brisbaneen meidän kanssa! Aina yhtä kivaa nähdä "vanhoja" tuttuja uudelleen!!



Varattiin pöytä alkuillaks ravintolasta josta oli sitten hyvä lähteä valmistautumaan vuoden vaihteeseen! ;)

 
Oli ihanaa pitkästä aikaa vetää päälle jotain muutakin kuin bikinit! :)


Vuosi vaihtu aivan mahtavissa maisemissa; 


Kaupungin valot ja ilotulitukset näky ihan todella hyvin paikasta johon pojat ties mut tuua!! :)



Xx

Brisbane

25th dec tää mimmi duo lähti kohti isoo kirkkoo! 

Matka kesti 7 tuntia ja se meni taas nopeasti! Alan varmaan tän ausseissa oleskelun jälkeen matkustamaan joka viikonloppu johki lappiin, kun oon niin tottunu näihi välimatkoihin :D


Mutta Brisbane. Ensimmäistä kertaa saavuttii tän reissun aikana isoon, oikeeseen kaupunkiin! Oli kyllä ihanaa vaihtelua, mä niin rakastan myös ihmisvilinää!! :)

Majoituttiin 9 päivää Bunk Backbackerssissä enkä taas tiiä mihin ne päivät meni :D !

Me mentiin ekana päivänä ilmaiselle joululounaalle, mistä kaikki muut oli maksanu jotain heheh! Oltiin taas oikeaan aikaan oikeassa paikassa ;)

Sanoin Katille, että täällä on ihan varmaan suomalaisia jossain, koska olin kuulevinani suomea :D Siinä aikani koitin metsästää niitä mutten mää mitää löytäny.. Kunnes lähettiin hakeen ruokaa ja sieltähän löyty oikee suomalaisten poikien ryhmä :D

Meistä tuli poikien kanssa heti kavereita ja niiden kanssa sitten hengailtiinkin joka päivä. :) Taas tuli myös todistettua että Suomi on pieni maa, sillä pojista yhen kanssa ollaan asuttu samalla tiellä Muuramessa ja yks on meidän mökkinaapuri!! :D

Xx

Hervey Bay

Aurinko on pehmentäny mun pään ja blogi kulkee vähä jälkijunassa... Palataanpas vähän ajassa taakse päin :)

Anyhow, Agnes Waterin jälkeen matkattiin Hervey Bayhyn! :)

Oltiin varattu etukäteen hostelli 5 päiväksi eli lähdettiin Katin kanssa joululomalle :D


Väliaikaisena kotina toimi Colonia Village YHA, joka oli nimensä mukaa kuin pieni kylä.

Saatiin Katin kanssa jakaa pieni rivitalonpätkä kahdestaan melkeen koko vierailun ajan! Meillä oli oma terassi johon paisto ilta-aurinko. Huoneessa oli myös oma suihku/vessa joka toi pientä luksusta arkeen.. :D Tykättiin paikasta tosi paljon! Se oli ihan Täydellinen joulun viettoon :)

Meille mainostettiin, että ranta on 5 minuutin kävelymatkan päässä ja mehä lähettiin dallaan sinne.

Eka rannanpätkä joka nähtiin, ei ollu ihan sitä mitä odotettiin..... 


Hahha laskuvesi oli karannut aika pitkälle ja tuo venekin näytti siltä, että oli jo tovin tuossa kököttänyt! :D

Rannalla tepasteli porukkaa jonkun tyyliin imurin letkun kanssa ja meidän oli ihan pakko mennä turisteina kysymään, että mitä puuhaatte.. 


Ja rapujahan ne metsästi! :D Kaikkea sitä!

Ei tyydytty tähän rannan osaan,  vaan lähettii etsimään jotain mukavampaa paikkaa. 

Ja kyllähän semmoinen löytykin... 




Aivan ihana paikka!!! Viihdyttiin tuolla joka päivä, eikä mikään ihme! :)

Päästiin myös todistamaan häitä!! 


Ihanan paikan olivat valinneet:)

Rannalla hengailun jälkeen siirryttiin iltaisin allas-baarille pelaan pingistä meidän tuttujen Emilin ja Fredrikin kanssa! Pojat oli Ruotsista ja saatoin pari läppääkin aiheesta heittää ;)

Löydettiin myös muitakin pelejä! 



Kisa alko koveneen ja ilmekin alko oleen sen mukainen.. :D 


..ja näihän siinä kävi! 

Pelailujen lomassa kerettiin juhlia myös joulua! 
Aatto alko sillä, että minä keitin meille riisipuuroa :D kauan siinä kesti, mutta kyllä siitä puuroa tuli! :)


Hengattii päivä tonttulakit päässä ja muut nauro meille kun heidän joulu on vasta seuraavana päivänä. Me saatiin siis viettää joulua kahdesti ;) !

Siinä altaalla biksuissa maatessa, aurinkoa ottaen ja samalla joululauluja kuunnellessa(laulaessa) vähän nauratti, mutta olipa ainakin erilainen joulu!

Päivällä alettiin vääntää jouluateriaa johon sisälty tietysti kinkku!! ;) 


Tehtiin myös rocky roadsia jälkkäriks, johon mää laitoin vaahtokarkkeja sekaan! Ällömakeeta mut nammmm, niin hyvää!! 



Ihanan, ikimuistoisen päivän kruunas puhelut äitille, isille ja kummallekkin mummo&pappa duolle!! 

NIIIIN ja tietysti joululahjojen avaus!! ;)

Xx