maanantai 28. huhtikuuta 2014

Badang Bagang & Uluwatu

Reissuintoa puhkuen jätettiin viikon jälkeen Kuta hetkeksi taakse ja suunnattiin Badang Badangiin ja Uluwatuun.

Majoituttiin Badang Badangin puolella ja taas kävi mäihä.. Löydettiin nimitäin Brotherssin Villa "kylä" jossa oli soft opening ja vuokrat -40%! 

"Kylä" oli tosi nätti! Taidettiin olla sen Villan ekat asukit! :) 
Ihan mukavan näköisen miljöön olivat saaneet aikaan!






Badang badang ja Uluwatu kummatkin sijaitsee jyrkänteellä ja päätettiin vuokrata skopot laiskuuttamme :D Kaikki muutkin kulki skoboilla, joten ei me voitu olla sen huonompia ;)






Tämä kuva antaa vähän osviittaa siitä, kuinka paljon alempana ranta oli tietä.







Siis kuinka uskomattoman kaunis paikka. Päädyttiin Juuson kanssa vahingossa tonne. Piti ihan pysähtyy vaan ja tuijottaa!!


Lähdettiin skootteri ajelulle yhtenä iltana..



... Ja päädyttiin taas aika mahtaviin maisemiin; 













Niin kaunista!!!  Nää on kyl sellasia maisemia, joissa on ihmisen helppo olla onnellinen! :) Muutenkin elämä on aika jees näinä aikoina!













Illat meillä kuluikin si jota kuinkin näin; 



<3 

Xx

keskiviikko 23. huhtikuuta 2014

Indokiina


Jihhuu täällä me nyt ollaan!!



Lentokoneessa kulutettujen kuuden tunnin jälkeen meitä vastassa oli sadan taksikuskin lisäks kuuma ja erittäin subtrooppinen ilmasto! 

Tuntu ihan kun ois lähteny kotoa talvilomalle :D Meillä oli vaa sattu olemaan yhdistettynä talvi-, kesä-, hiihto- ja pääsiäisloma! Ja ei yhtää hassumpaa paikkaa valittu lomalle.

Pientä kulttuurishokkia oli aluksi havattavissa. Piti taas tottua siihen, että turisteilta koitetaa kyniä kaikki mahollinen raha irti, mikä voi vaan lähteä.

Kulttuurishokkien lisäks meidän piti löytää joku majapaikka. Lähdettiin tosiaan pelkkien lentojen kanssa Ausseista.

Ahkera googlettaminen tuotti tulosta ja me löydettiin tosi kiva hotelli!! 



Pooli oli ihana!



Manggar oli hotellin nimi ja se oli aika uus. Tykättiin kyllä, ainut miinus oli aamupala, joka alko tuleen korvista ulos parin päivän jälkeen. Mutta kyllä oli aika ihanaa majoittua HOTELLEISSA! Vähän eri meininki ku hosteilleissa. :D


Ensimmäisenä aamuna ylimääräisiä sydämen tykytyksiä aiheutti se, kun meidän oven takana seisomeidän suomi-pojat Kake ja Juuso!
Rakkaat tuli viikkoa aikasemmin mitä oli sovittu. Ihanaa! 
 



Kävin ekana indopäivänä ekaa kertaa elämässäni hieronassa! Täällähän se huvi ei maksa juuri mitään, joten varmasti tulee tavaksi.



Nättiä! 

Xx

tiistai 8. huhtikuuta 2014

Heippa Aussit!

Mää en tiiä mihin tää aika on menny, mutta huhtikuun alku koitti ja meidän oli aika sanoi heippa ausseille!!! :(

Tuntuu ihan kauheelle, että tää sata vuotta ootettu aika Ausseissa on oikeesti nyt ohi. 
Istuttiin tyttöjen kans vikana iltana meidän lempijuomat kädessä ja katottiin vaan ympärillemme ja fiilisteltiin. Muisteltiin kaikkea hullua mitä reissun aikana on sattunu ja tapahtunu ja niitä kyllä riitti!! :D



Näiden 5kk aikana oon nähnyt niin paljon toinen toistaan kauniimpia ja uskomattomimpia paikkoja ja tutustunut ihan huikeisiin tyyppeihin!! :)

Uskon, että oon kasvanu myös ihmisenä tän reissun aikana; oon oppinut, että vähemmälläkin pärjää. Oon päättänyt alkaa elämään enemmän myös arkena, eikä painottaa kaikkea aina vaan viikonloppuihin. 
Aina ei tarvi ressata huomisen töistä ja tekemisistä, sillä se on tosiaankin vasta huomenna! :)

Täällä on alkanu arvostaa myös kotimaata ja kerronkin aina ylpeänä mistä olen kotoisin. Oon tullu siihen tulokseen, että kyllä mää Suomessa haluan asua. Mutta ennen asettumista, haluun nähä vielä maailmaa! Nälkä kasvaa syödessä ;)

En oo hetkeäkään katunut sitä, että lähdin tälle reissulle ja jätin työt ja irtisanoin kämpän.  Päinvastoin, se oli yks parhaista päätöksistä mitä oon elämässäni tehnyt. 

Oon löytäny itteni monta kertaa vaa hymyilemästä. Mää oon kyllä onnellinen.



Heippa siis Aussit.. i'll be back!! 


Lane cove

Manlyssa jouduttiin taas sanoo heippa pojille. Tällä kertaa onneks vaan parin viikoon mittaiseks ajaksi! :)

Seuraavana pysäkkinä meillä oli Lisa-mummon alakerta Lane Covessa, sydneyssä. Lane Cove on ihana, rauhallinen kaupunginosa, josta pääsee parissakymmenessä minuutissa Victoria Buildingille, Sydneyn keskustaan.

Alettiin kaipaamaan jo pientä breikkiä taas tosta hostellielämästä joten löydettiin  Lisa täydelliseen aikaan! :)

Tarkoituksena oli majoittua viikko, mutta se venyikin lähes kolmeksi!!

Päivät kului ihan pikapikaa ja meille alkoikin muodostuu pitkästä aikaa oikee päivärytmi!! Aamiaisen jälkeen autettiin pari tuntia Lisaa koti -ja pihahommissa ja päästiin mm. Maalaamaan, kitkeen rikkaruohoja, tekemään "salaojia" ja ties mitä muuta. Siltä työleiriltä ei hommat loppunut! :D




Tehtiin yhtenä iltana porukalka pitsaa itse organisoidulla pitsa-uunilla. Meillä oli tosi kivaa, ollaan ihan huippu tiimi! :) Lisa oli tehnyt pitsapohjaa varten taikinan ja me täytettiin ja paistettiin ne. Samaan kaavaan tehtiin myös lettuja yks ilta. :)

Lähes jokailtaiseks rutiiniks tuli leffojen katselu. Oltiin ku pikkutytöt kun marssittiin kirjastoon lainaan läjä leffoja :D



Päätettiin lähteä yks kaunispäivä pois kämpiltä ja rehellisesti sanottuna meillä ei ollu hajuakaan mihin Lisa oli meitä viemässä :D 









Tovi ajettiin ja aika nättiin paikkaan päädyttiin!! En mää tienny et Sydneyssä on tommosia paikkoja!! :)


Oli kivaa olla Lisam luona, mutta oli myös kiva jatkaa matkaa ;) 

Xx

sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Manly


Reilu viikko Sydneyn keskustassa riitti siltä erää ja päätettiin lähteä Manlyyn! 

Manly on alle 20km päässä Sydneyn sykkeestä joten pitkä matka ei ollu tälläkertaa. Ja taitettiin se vahingossa taxilla.. Pieni kielimuureja oli välissä ;)

Meidän suomi-porukka oli taas kasassa pitkästä aikaa, joten oli kiva lähteä porukalla jonnekkin. :)

Majotuttiin Manly Backpackersissä reilu viikko. 

Mulla ja Juusolla oli oma huone josta pääse parstsille! Naapurihupneesta löyty suomalainen! Istuttiin jokailta partsilla porukalla:)) Parhaita muistoja!





Manlyssa meillä meni päivät rannalla löhöillen, joka oli ihanaa!! Kerkes olla jo vähä vierotusoireita ranta-elämästä, sillä viime hetkestä oli kulunu jo viikko poikineen ;)







Olin luvannu Juusolle, että teen jauhelihakeittoa! Päätettiin si alkaa vääntää sitä hostellin keittiössä. Ruuan valmistaminen oli elämys jo itsessään, sillä torakoita vilis seiniä pitkin ja kunnollisia astioita ei oikein ollut.. Lopputulos oli tärkein tällä kertaa ja kaikki sai masut täyteen! :) nam!



Xx