perjantai 29. marraskuuta 2013

Airlie Beach

Pari päivää hujahti sademetsän siimeksessä oikeen rattoisasti kunnes oli aika nostaa (ihan hirveeeen painava) rinkka selkään!




Niimpä me taas hypättiin greyhoundin jousille ja alettiin tuhlaamaan bussibassin kilometrejä. Matkaa tehtii lähes 9h kunnes saavuttiin paljon kehutulle Airlie Beachille! 

 
Meillä olikin luvassa oikein jännät oltavat, sillä majoituksena ei toiminutkaan hostelli vaan tuntemattoman ihmisen koti!! Franzi sai meiät lähteen mukaan soffasurfaukseen!!

Meiän host tuli hakemaan herrasmiehenä meitä linja-autoasemalta ja lähettii körryyttää kohti asuntoa! 

Clay paljastu mukavaks huumoriheikiksi ja erittäin avuliaaksi! 
Ihan erilaista majoittua jonkun paikallisen luona koska he tosiaan tietää kaikki hyvät paikat missä käydä! :)


Asunnon vieressä on muute ostoskeskus jossa on Hungry Jack's.. NAM! Kehitin itelleni addiktion noihin frozen sodiin mut onneks ne maksa vaa 1$!! Halpaa ku saippua ;) (terkkuja ama<3)


Wuhuu meillä on pooli! Ihanaa! Ollaa Katin kans ainoot ketkä tota käyttäö ja tänään se ärsytti jotain miestä.. Se tuli myös kertoo sen meille epäsuorasti :D 


Yhtenä päivänä Clay kysy et halutaanko lähtee vesiputouksille ja mehä lähettiin! 



Vesiputouksia ei kyl nähty, mutta huikeet maisemat kylläkin!!



Ruokittiin myös kilppareita!! Ihan hassua et luonnon vesissä voi nähä tommosia eläimiä. Siä ne vaa polsukutteli menemään!

 

Hrr...kuollu lisko.. ONNEKS!! 
Toi voi kuulemma tappaa koska sillon niin paljon semmosia tauteja suussa mitä ihminen ei välttis pysty suodattaa.. Ja kuultiin toi vasta sen jälkeen ku on oltii lähetty pois.. :D


Terkkuja! Me lähdetään huomenna merille seilaamaan, mutta siitä lisää myöhemmin!!;) 

Xx


maanantai 25. marraskuuta 2013

Mission Beach

Reissunaisten oli tosiaan aika nostaa kytkintä ihanan viikon jälkeen.. Hypättiin bussiin ja matkattiin reilu pari tuntia alaspäi Mission Beachille! 


Franzi lähti aamulla pari tuntia aikasemmin liikkeelle ja oli jo käynyt bookkaamassa meille hostellin pariks seuraavaks yöks, joten mun ja katin täyty vaan saapua paikalle! 

Ja niiiinhän me tehtiin! Parin tunnin matka cairnssista Mission Beachille meni tosi nopsaa mutta kun vaihettii kylällä hostellin omaan bussiin matka tuntu ikuisuudelta!! 

Ajettiin mutkasta tietä,  joka pieneni pienenemistään ja päädyttiin lopulta keskelle sademetsää!! 

  
Polun kautta saavuttiin ihanan idylliseen paikkaan! 






Kuvat ei oikein anna oikeutta.. Sadekausi on tulossa ja iltasin alkaa sataa.. Mut anyhow me viihdytään täällä! 

Löydettiin myös heti ehottomasti paras paikka koko paikassa...


Nimittäin...


Ooo kuinka ihanaa tossa on vaa olla ja keinua!! Pientä extremeä hommaan tuo tieto siitä, et maailman vaarallisimmat eläimet ja hämähäkit asustelee parin metrin päässä olevassa sademetsässä.. 
Noo huilattiin katin kans toiset silmät auki :D




Kuvia ei voi koskaan olla liikaa!! :D

Toisena päivänä päätettii hyödyntää non-stop bussia ja lähettiin rannalle! 



  
Täydellinen maisema!! Ihanaa että tämmösii paikkoi on oikeesti olemassa.. Suomen pakkasessa näistä vaan haaveilee! 


Sisäinen valokuvaaja (ja arteenetsijä heräs heti!!) 


Pöljä suomalaine käveli pitkin rantaa hoo-moilasena ja mietti et mitä hittoja nää on: 


 
.. No rapujen kuoppia!! Eeww!  Jos oikee tarkkaa kattoo, voi ylläolevasta kuvasta löytää pienen pienen ravun! 
Se on tossa vasemmalla aika reunasa toi ainut joka ei oo pallo!! 
Nauratti ku ne oli noin pieniä, mut sit ku löysin lapsen nyrkin kokosii reikii ni vaihdoin maisemaa! :D 


Vuoden luontokuvaaja palkintoo odotellessa... 

Täälä ei voi tällä hetkellä uida merissä kun vain rajatuilla alueilla, koska vedessä on niin paljon meduusoja.

Mentiin si kokeilee uimista kun löydettiin kyseinen alue.. Aluks oli ihan kivaa ja viilentävää, mut si yhtääkkii alko polttaa iha sikana jalkoja, lähettii si menee koska tuntu et joku oikeesti pistää veden alla.

Noustiin rantaan ja polttelu vaa jatku, kunnes huomasin jaloissa isoja punasia pilkkuja! 

 
Franzi ties kertoa, että joskus meressä on semmosia ötököitä jotka polttaa! 
Nonii, tietty ne osu just meidän kohdalle!

Rantaseikkailun jälkee lähettiin odottelee bussia ja nähtiin PIKKU KENGURUITA!! JOOJOO ne vaa pomppi menemään tossa pellolla! 


Ton puun alla ne oli kyykyllään! :D melkeen tallentu kameralle!

Alettiin kokkailee kun päästii takas hostellille ja mun uus ystäväkin oli mukana! 


Nam nam! Pojat ehotti et laitan sen ruuan sekaan..hyi!!

 
Päivän ehottomasti järkevin teko oli vetää kokonainen ananas... Taidan olla allerginen!! :D


Oli kiva olla täällä! :)


Nyt istutaan porukalla "olohuoneessa" ja hengaillaan! 

Tän hostellin ehottomasti parhaita puolia on ilmanen Wi-Fi!! Ja tää on todella hyvä vielä! 



Heippa kaverit! Palataan taas uusien kertomusten kanssa! 

Xx

sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Eka viikko!

Aika tehä yhteenvetoon meidän ekasta viikosta Down Underissa!

Viihdyttiin viikko siinä hostellissa, joka oltii jo Suomesta käsin varattu. Tykkäsin tosi tosi paljon ja siitä paikasta tuli tosi nopeesti koti. Oisin helposti voinut olla viä toisen viikon siä!

Asuttiin 4 hengen huoneessa mutta saatiin katin kanssa olla koko viikko siä kaksin ja meillä oli jopa parveke, mitä muilla ei ollu!  :)
Näkymä meiä partsilta! 

 Poolilta alku-illasta! Lilluttiin tua lukemattomia tunteja päivässä ja pelattiin poikien kanssa pallopelejä! Ihanaa :D



Meillä oli iso keittiö jossa tehtiin joka päivä jotakin sapuskaa! Ei oo perunan voittanutta ja kun kylkee sai jauhelihaa ni olin taivaassa! :D 


En voinut vastustaa tätä ihanaa söpöä pulloa! Namm mitä herkkua!! (en tiä mikä muitten makuaisteissa oli vikana ku ei niille maistunu :D no jäipä enemmä mulle ;))



Yes and i love coke too!!


Sunnuntaisin ja torstaisin oli onnenpäivät kun paikallisessa oli naisille 5 skumppalasia ilmasiks ja ainaku haki juoman, ne teki reiän tommosee korttiin.. Emt mikä niitä ukkoja vaivas kun ne ei vaa tehny mulle niitä reikiä :D mut ei se mitää haha, kivaa oli!! 

 Löydettiin Night Marketista ihana joku, jossa oli hulluna kaikkia koruja. Päätettiin ostaa porukalla korut ja mää päädyin tommoseen. Sain ite päättää noi roikkuvat jutut ja musta just noi oli ihanat! :) rakastan mun uutta hippikorua <3



Se on jännä, kuin nopeesti ihmisitä tulee läheisiä.. Oltiin päivä porukalla ja löytyy viisaat päät yhteen ja päätettiin pitää parvekebileet meillä! Oli Michaelin vika ilta! :/

Meiä posse! Ekat meiä ryhmästä lähti to, ja si la ja me lähettiin su.. Alex rakas oli ainut joka jäi :( 


Rakastan äkkiä alkavia sadepyrähdyksiä jotka kestää hetken, mutta vettä tulee kun saavista!! :)

Eka viikko on kaikenkaikkiaan ollut ihan huikee! Tuntuu et oon oikeesti päässy tähän elämään mukaan ja iha ku ei missää muualla ei ois koskaa ollukkaan! 

Mää oon ollu aina se ihminen joka on täynä ennakkoluuloja hostelleja kohtaan ja en voinu ikinö kuvitellakkaa olevani  hostelleissa yöitä, mut nyt kun on ollu täällä niin silmät iha erilailla auki!

 Porukka on kuin yhtä suurta perhettä ja nää mestat on ku jonkun tutun olohuoneessa istuis! 

Mulla ei ollu mitää odotuksia reissuun koska ei ollut mitää käryä mikä mua täällä odottaa mutta huh. Mää oon onnellinen!!!!! <3