torstai 27. helmikuuta 2014

Byron Bay

Wandoan kuolleen kylän jälkeen oli ihana päästä ihan toisenlaisiin maisemiin.

Me lähdettiin paljon kehuttuun Byron Bayhyn! 













Päätettiin heti ekana päivänä suunnata pitkästä aikaa rannalle ja maisemat oli kyllä kohillaan.

Lähes joka paikassa ollaan kuultu kehuja Byronista, joten odotukset oli korkeella!

Paikka oli kiva, mutta en suoraansanottuna ihan saanut kiinni siitä, mikä sen nostais niin paljon ylitse muiden. 

Ensimmäistä päivää lukuunottamatta meille sattu myös vähän kurjat kelit, joten ehkä sekin osaltaan vaikutti asiaan.

Mut emmää tiiä, mun makuun ehkä se paikka oli liiankin hippimäinen ja tuntu et porukalla ei ollu muuta tekemistä ku kitata goonia tai poltella sätkiä.

En sano, ettenkö koskaan voisi mennä enää sinne takas, mutta ei se kyllä ihan suosikiks noussu, harmi vaan.

Tarttui mulle onneks mukaan sieltä jotain ikimuistoista... Nimittäin jelly sandaalit joita oon kuolannu siitä asti kun näin ne yhellä meidän kämppiksellä jalassa Airlie Beachilla!!

 Ne oli QLDin alueella kuumin juttu ja kaikki kaupat oli niitä pullollaan, mutten löytäny mun täydellistä paria sieltä, kunnes BBssä sitten .. <3



BACK TO 90's!!  Ne on kumia, ne näyttää lastenkengiltä, ne on ihanat! Tunnen itteni pikkutytöks taas!! 


Xx

keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Im in a hotel motel..






Moi, linjoilla taas!

En oo muuten si ajanu hiuksiani aussihuumassa pois, vaikka kuvasta saattaa äkkiseltään semmosen kuvan saada! :D




Mitä mulle kuuluu? Hyvää tai ainakin mää oon elossa!

Niinkuin aiemmin kerroin, saatiin tosiaan töitä.
Paikkaa meille markkinoitiin 3h etäisyydellä Brisbanesta ja mehän ajateltiin heti, että mahtava diili!
...Totuus sijainnista oli kuitenkin se 3h + 3h Brisbanesta. Nice!

Kylä oli kirjaimellisesti keskellä ei-yhtikäs-mitään (innokkaimmat voi googlettaa) ja se oli pienempi kuin Korpilahti ja vakituisia asukkaitakaan ei tuhatta enempää ollut.
Sopiva paikka siis meille, koska haluttiin päästä kauas shoppailupaikoista ja saada kerättyä takas jo tuhlattuja rahoja.


 


Paikka oli Hotel Motel jossa oli majoituspalveluiden lisäksi myös baari, ravintola ja bottleshop. Päästiin työskentelemään jokaisella puolella joka toi kivaa vaihtelua työpäiviin.

Ravintola oli kaikista puolista vähiten mun mieleen, sillä inhosin tilausten ottamista/syöttämistä koneelle.. Kaikki annokset oli tyyliin eri nimellä menussa kun koneella ja se asiakkaiden aksentti.. Välillä oli niin vaikee saada selville mitä ne koitti oikein tilata.
 Eikä siinäkään mitään, mutta sitten kun unohdit laittaa pöytänumeron tilaukseen ja menit keittiöön hakeen annoksia, eikä sulla ollu mitään hajua mihin pöytään ja kenelle ne piti mennä :D heh, onneks niistäkin selvittiin! 

Keittiönväki ei ollut missään vaiheessa meille mitenkään erikoisen mukavia ja musta tuntu, että niitä lähinnä ärsytti joka kerta kun tultiin hakeman annoksia keittiöstä. 
Parasta oli, kun mulla oli kädessä kaks samanlaista annosta ja kysyin, että mitä tää on ja mitä tää on. Kokki vastaa siihen, että ne on sama annos :D (Ja ne näytti oikeesti ihan eriltä) ..siinä vaiheessa viimestään sillä meni tunteisiin. (Ei muute ollut hääppönen kokki/keittiö; ne oli heti pulassa ja sotki tilaukset, kun tuli vähänkin enemmän ihmisiä ja sitten ne tietysti syytti meitä siitä aina.)

 Onneks en ollu ravintolan puolella kun varmaan 2 tai 3 kertaa koko aikana. Ilmeisesti meiän supervaisorikin tajus etten tykkää olla siä!




Parasta oli kyl se, et pääsi työskentelemään tyttöjen kanssa samassa paikassa! Kuten ylläolevasta kuvasta näkee, meillä olii hauskaa töissä :D Meitä pyydettiin kirjoittaa päivän erikoiset asiakkaiden nähtäville ja mulla oikeen välähti..

"Paskaa ja pannukakkuja"- työkaverit ohi kulkiessaan kysy, että mitä toi oikeen on johon kerrottiin että se on semmonen "suomalainen erikoisuus" .. Hahhah

Pyyhittiin toi kumminki pois lopulta ja ihan hyvä niin, sillä meille selvis et meillä käy asiakkaana mies, joka puhu sujuvaa suomea!

Tää kyseinen herra oli muuten hauska tapaus, puhu sujuvaa suomea (kirjakieltä) ja ei ollut ikinä käynytkään Suomessa! :D







Kaks ylläolevaa kuvaa on pubin puolelta ja kuten näkyy, kyseessä oli niin outback mesta ku voi olla. Jukeboxi löyty, mutta se oli rikki ,joten musiilkista vastas asiakkaat ja niiden omat puhelimet. Noloa!

Voitte varmaa kuvitella tohon tilaan 30-60  ukkoa pönöttämään.. Tupa oli iha täynä! 

Mää tykkäsin olla baarinpuolella. Saatiin pari kertaa mukava pöhinä päälle, kun kaikilla tuli jano samaan aikaan. Parhaimmillaan meitä pyöri 4 baarissa, eli 2 jäi pyörittää muita puolia :D

Varsinkin kiireisten päivien jälkeen iha nauratti, kuinka sitä onnistukaan pyörittään baaria parin hassun työpäivän kokemuksella. Kaikkea sitä oppii :)

Baarin puolella sai myös eniten tuttuja, sillä siinä oli aina jossain välissä aikaa jauhaa niitä näitä ja kun porukka nautti virvokkeita, niillä riitti asiaa! 
Monena iltanasai pitää suomenkielen oppituntia! Taidettiin mua kosiakkin ja vaikka mitä :D Kaikkea sitä kuuleekin ollessaan baaritiskin takana.

Anittalle yks asiakas kerto, että hän asuu 50km päässä ja siellä puhutaan 3 suomalaisesta blondista ketkä työskentelee Wandoassa!! Hahha oltiin oikeen paikallinen nähtävyys!

Kaikki, ketkä ei viä ollu kuullu jostain, halus tietää mistä me ollaan kotosin, mitä me tehään Wandoassa ja mihin seuraavaks. Kävin ton kyseisen keskustelun läpi ainakin 40 kertaa! :D





Ja sitten bottleshop.. Mulla oli viha-rakkaus suhde tän puolen kanssa.  

Jokaikinen päivä piti täyttää tiskin takana oleva kylmä huone.. Eli kaikki mitä oltiin päivän aikana myyty, piti roudata ulkovarastosta sisälle.

Kiireisten päivien päätteeks ei aina hirveesti hymyilyttäny siinä laatikoita roudatessa, eikä varsinkaan silloin, kun sen joutu tekeen yksin! 

Musta oli ihan naurettavaa vaikka muilla puolilla oli hiljaista, ei kukaan saanut tulla auttamaan (sillon kun manageri oli paikalla).
Mää tein useamman kerran sen yksin ja muut vaan höpötteli mun roudatessa! :D Sillon ois tehny mieli sanoa pomolle pari valittua sanaa!

Ärsyttävää oli kaikkien pihalla olevien asiakkaiden ohi rullailla niillä kärryillä, kun niillä oli aina jotain hauskaa sanottavaa tai ainakin niiden piti tuijottaa herkeemättä! :D

 


Ajoin ensimmäistä kertaa autoa varmaan vuoteen Wandoassa! 
Jännää, että autoo ajetaa "väärällä" puolella tietä! :D

Onneks raappana oli mun kyydissä ekaa kertaa kun ajoin, sillä risteyksessä kääntyessä menin tottuneesti oikeelle puolelle tietä. 

Anitta kysy multa et "Ollaanks me nyt oikeella puolella tietä" tarkottaen vasempaa puolta ja tajusin et.. Hupsii! Onneks toi kylä oli nii hiljanen, jottei juuri muuta liikennettä ollu :D Kukaa ei ees  huomannu mun pikku mokaa..



Mulla oli eka vapaapäivä ja samalla päätty 10 päivän työputki sattu oomannin kaa samaan päivään; vaihettii siviilit päälle ja lähettii (minnekkäs muuallekkaan) ku pubiin! 



Saatiin Justinista hyvä kaveri! 
Äijjä, jolla on kummatki kädet kokonaan tatskattu ja olemus ensisilmäyksellä vaikuttas olevan ku linnakundilla, paljastu aivan huippu tyypiks! 
Justin istu monena iltana meidän kanssa iltaa mm. Korttia pelaten ! :)

Wandoan reissu kesti meidän osalta pari päivää vajaan kuukauden!  

Tarkoitus oli olla toinen mokoma. Hommat alko luistamaan ku oppi kaiken ja alettiin jollain tasolla jopa viihtyyn siä aavikon keskellä, meiän omassa mökissä, mutta asiat ei aina mee niinkuin suunnittelee! :)

Aivan huippu kokemus, jonka tuun kyllä muistamaan koko elämän!! :) 
Välillä sitä vaa pysähty kattoon tyttöjä, kun ne hääräs töissä ja vaan hymyilytti. Kuinka mahtavaa oli jakaa tuo kokemus rakkaiden kanssa!! Tän jälkee me pärjätää missä vaa ;)



Sekavilla fiiliksillä mentiin pari seuraavaa päivää! :D

Xx

lauantai 1. helmikuuta 2014

Gold Goast, Surfers Paradise


Mietittiin mihin sitä lähtis kun jonnekkin tahtois.. Ja päädyttiin Surfferiin! 
Ja voi että.. Meri, luksuskaupat, hullun korkeat kerrostalot, loputtomat ravintolat ja pitkä hiekkaranta! Aivan ihana paikka (taas:D)


Tuntu iha ku Miamissa olis!




Saavuttiin surfferiin keskiviikkona ja valittiin hostelliks backpackers in paradise. Hostelli oli ihan siisti ja meillä oli uima-allas jossa pysty uimaan. (On tullu myös vastaan altaita joho ei menis vaikka maksettas)




Ekana yönä jouduttiin kaikki eri huoneisiin ensimmäistä kertaa koko reissun aikana ja me selvittiin siitä! Wuhuu! Aamulla heti kello 10 päästiin vaihtaan si kaikki samaan kammariin :)

Päivät meni leppoisasti rannalla löhöillen ja illat kaupungilla kukkuen! :)


Taisin myös olla aika ruskea! Löysin noi ihanat neonoranssit biksut 20$lla. Ois pitäny ostaa kahet! Täältä on vaikee löytää bikineitä joka tuntuu musta niin koomiselta; ollaan kuitenki Ausseissa missä kuvittelis ettei muihin pikeudutukkaan!



Perjantaihin valmistautumista perheen voimin! 

Perjanrtaina aamu alko ihan normaalisti, kunnes Anittalle soitti joku outo numero mutta me ei keritty vastata. Mun puhelin soi seuraavana ja puhelu loppui juuri kun pääsin puhelimen luo. Juoksin ulos ja huusin Katille et sun puhelin soi iha just ja niin kävi. Meidän suunnitelmat muuttu sen puhelun myötä sillä me saatiin töitä!!

Käytiin Brisissä Travel Bugs -nimisessä matkatoimistossa kyselemässä reittiä tax officeen ja päädyttiin Patrickin juttusille. Patrick piti work deskiä samoissa tiloissa ja hän otti meidän yhteystiedot ylös mahdollisia töitä varten. Oltiin vähän skeptisiä töiden saannin suhteen ja siks alettiinkin matkustaa alaspäin. 

Onneks ei päädytty surfferia kaemmaksi koska meidän piti taas palata Brisbaneen.

Ensin kuitenkin vietettiin viimeinen vapaa viikonloppu hetkeen! Saatiin taas seuraksemme suomiperheenjäseniä ja huikeeta oli!!

Käytiin yhtenä iltana klubilla, joka oli ihan kuin jostain räppileffasta!! Tanssilattialla oli iso rinki ja vuorotellen keskelle meni porukkaa näyttämään toinen toistaan hienompia mooveja! :D Oli kyllä hauskaa! 





"Missä ikinä oletkaan, kuu ei oo koskaan isompi kuin sun peukalo."




Illalla oli vähän kylmä! Mut kyllä hätä keinot keksii :D 



Käytiin vikana iltana porukalla syömässä. Kati soi kengurua ja kaken ruokaa odotettiin 2 ja puol tuntia! :D 
Tarjoilija tuli kysymään, että halutaanko jälkkäreitä ennenku kake oli saanu ees pääruokaa hahha. No hauskaa oli anyways! 


Vika päivä gold goastilla vietettiin näissä maisemissa. 

I-H-A-N-A-A!!

Xx