keskiviikko 18. joulukuuta 2013

Agnes Water

Hiio hoi kapteeni!

Matkattiin 10 tuntia läpi yön ja saavuttiin seuraavaan kohteeseemme eli pikkuiseen Agnes Wateriin!

Hostellin väki oli iloisena odottamassa meitä ja ne nappas meidän rinkat (onneks) kyytiin ja me lähettiin kävelemään kohti hostellia. Franzi oli muutama viikko aikasemmin käynyt Agnesissa ja osas kertoa hostellin, johon meidä piti ehdottomasti mennä! Hostellin nimi Cool Bananas nauratti kyllä hiukan etukäteen..

Hostelli osoittautui oikein mukavaksi paikaksi ja saatiin myös heti kavereita! Oltiin oltu 10 minuuttia perillä,  kun pari Kanadalaista poikaa tuli aamupallalle samaan pöytään. Pojat oli oikein mukavia ja löydettiin heti yhteinen sävel kun alettiin puhumaan jääkiekosta! :D

Aamupalan jälkeen ei tarvinnut kahtaa kertaa miettiä kun pojat pyys meitä mukaan rannalle!


Viihdyttiin ylläolevissa maisemissa useampi tunti, mutta se nyt ei varmaa tullut kellekkään yllätyksenä. :)

Muut kävi vuorotellen surffaamassa ja heittelemässä frisbeetä, minä kesktityin itseni grillaamiseen!


... ja ottamaan pari pakollista Meanwhile in Australia -kuvaa!

Ilta vietettiin korttipelejen parissa! Vähän jäi kieltämättä kaivertamaan mieltä, kun geimssi -turnauksen voitot meni 2-1 pojille... Ja peli oli niille ennestään tuntematon! :D Nooo rapatessa roiskuu..

Nyt mun nimee huutaa iltapala, katotaan mitä huominen tuo tullessaan!

Heippa! :)

xx




maanantai 16. joulukuuta 2013

Tänään!


Hei kaikki rakkaat!! 

Me lennetään ihan pian!! Jännittää!! Kuulette meistä kohta!!


Iiikk!!!!!

On the road!

Kello lähenee kolmea yöllä ja me ollaan bussissa kohti seuraavaa etappia! 

Muutaman päivän Airlie Beach visiitti vaihtuikin loppujen lopuksi 3 viikkoon! Hyvin saatiin aika tapettua, eikä tehnyt edes tiukkaa! Tykästyin Airlie Beachin helppouteen; kaikki oli lähellä, mukava paikka missä asua yms. Taisin taas löytää "kodin".. :)


Ihmiset oli (edelleen) mukavia ja porukka vaihtui tiheään, joten uusia naamoja tuli vastaan joka päivä! Ja myös vanhoja, joita oltii edellisissä kaupungeissa nähty! :)


Käytii syömässä paikallisessa ravintolassa, joka oli melkein kun Amarillo! Söin myös open burgerin mitä syön aina Amarillossa!  (ja se on parempaa siellä!! ;) )

 
Sain Suomesta valitteluviestejä siitä, kuinka kylmää ja sateista on.. Oli pakko laittaa iloinen kesäterveinen takaisin ;)



Kävelin rannalla ja löysin tämmösiä! Kauniita! :)

Nyt alkaa silmäluomet painaa! Palataan seuraavasta kohteesta, joka on vielä salaisuus! Öitä! :)

tiistai 3. joulukuuta 2013

Moi!

Ollaan taas palattu purjehtimisen jälkeen "normaaliin arkee". 

Päivät ollaa viihdytty auringossa ja ollaa koluttu vähän kauppojakin. 

Tässä alkuviikon kuvasaldo:


En tiiä mikä siin on mut raha vaan tulee mun luo :D oon joka viikko useamman kerran löytäny rahaa maasta!! Tässä viimisin.. Jihaa! 


Mulla on tullu tavaks ostaa jotain pinkkiä tai punasta joka kauppareisulta.. Tää mansikkakermabilekakku oli herrrkkua!! 


Päätettiin Katin ja parin Sveitsiläisen tytön  kans lähtee laguunille keskustaan.. Ihan mielellään kävelee kun maisemat on tälläsiä.. 





Wuhuu! Ihana paikka! Paikalle oli kerääntynyt paljon porukkaa nauttiin päivästä ja mää nautein tästä: 


Melkeen kun lumipuikko! 

Ollaan tällä hetkellä tyttöjen kanssa porukalla täällä Clayn kämpillä ja hän itse lähti muutamaksi päiväksi sukuloimaan Brisbaneen!
Clay antoi mulle ja Katille luottotehtävän ja jätti asunnon meidän vastuulle.. Rohkee heppu!! :D

Kati leikkas pooli päivön jälkeen Sveitsi-typyjen hiukset ja tytöt taas lupas puolestaan tehdä meille ruokaa! 
Olin aikasemmin heille maininnut että tykkään lihapullista.. Kattokaa mitä sitten saatiin!!!



Kotipuolessa tytöt ovat kokkeja joten he näppärästi pyöräyttivät lihapullat,  uuniperunat, salaattia ja jukurttikastiketta + salaatinkastiketta! Oli niin ihana mennä pitkästä aikaa valmiiseen pöytään ja ahtaa masu täyteen herkkuruokaa!

Nyt syön pienen iltaherkun (tiiän äiti et sääkin syöt <3) ja sitten painun pehkuihin! 

Heippa, haleja!! 

Xx

maanantai 2. joulukuuta 2013

Whitsunday Island



Kun mainitsee ihmisille, että me ollaan menossa Airlie Beachille tulee heti kysymys "ootte varmasti menossa myös  whitsundayssille??". Jos totta puhutaan ei mulla ollu hajuakaan mistä ihmiset puhu. Ensimmäisenä tuli mieleen jotkut valkoinen sunnuntai -juhlat! :D

No aika nopeesti selvis ettei kyseessä ollukkaa ihan se mitä luulin.. :D 


Tässä me pidettii tiimipalaveria ja päätettiin, että lähetään kohti tuntematonta! 

Käytii paikallisessa matkatoimistossa buukkaan 2 pv ja 1 yön reissu. Saarelle matkattiin isolla purjeveneellä! Kaiken kaikkiaan matkustajia oli 23  ja miehistöä 3! 


Mitch oli yksi miehistön jäsenistä. Hauska tyyppi ja erittäin innokas oppiin suomea! Voi ku hyvät naurut saatiin kun hän vääns aussiaksentilla "minä rakastan sinua" . :D



Meillä kävi taas hyvä tuuri ja saatiin oma huone jossa oli myös vessa! 


Huoneessa oli parisänky mulle ja katille ja si pari singlebediä!


Sää oli aivan mahtava koko ensimmäisen päivän!


Pari tuntia ja risat seilattii kunnes vihdoin päästiin määränpäähän.

Maisemat oli jotain sanoinkuvaamatonta!! Sitä vaan häkelty ja meni ihan sanattomaks.. Antas kuvien puhua puolestaan; 







Hiekka on tuolla lähes yhtä pehmeää ku hienosokeri! Meiän oppaana toimiva miehistön jäsen osas kertoa, että tosta hiekasta tehdään lasia! 

Meillä oli pari tuntia aikaa kierrellä rantaa ja käytettiin aika hyödyksi! 


Löydettii oikein rapuarmeija!! Lähin jahtaan niitä, mut ne ei halunnu oikee olla mun kavereita.. 

Jatketkettuu matkaa ja löydettiin jotain vähän epämiellyttävää...





..nimittäin kuolleita mereneläviä.. Ei saatu selkoa et mitä niille oli käyny. Oli miekenkiintoista kumminki nähdä noin läheltä nuo. Hrr vähä oli kyl pelottavaa koska noita oli tosi paljon siinä!

 
Mitch piirs vähä karttaan meidän reittiä!

Päästiin todistamaan kaunista auringonlaskua! 

<3.


Illalla pelattiin korttia ja opittiin pari uutta peliäkin!
 
Ilta oli tosi lämmin ja suurinosa kanssamatkustajista nukkuikin kannella. Me kavuttiin meidän makkariin 12 jälkeen ja herättiin jo 6 maissa moottorin kolahduksiin.

Toinen päivä vietettiin snorklaten ja torkkuen auringossa. 



Tuuli + suolavesi. 


Me tykättiin reissusta tosi paljon! Seilattiin aluksella nimeltä Hammer ja voin vaan suositella sitä! Ruoka oli tosi hyvää ja miehistö rentoa mutta asiansa osaavaa! :) 

Saavuttiin satamaan 04:00pm ja 06:00pm oli meiä porukalle varattu pöytä ravintolasta. Ei tarvinnu kahta kertaa miettiä että mennäänkö ja lopputulos oli tämä : 

 
Hahah!! Saksalaiset ei vaa pysy meitien perässä ;)

Heippa nyt ja palataan taas!! :) 

Ps en oo viäkää löytäny suklaajoulukalenteria :( 

Pps ei tunnu yhtään joulukuulta!